Komodo Drager og Flores
Den 25. februar stod vi tidligt op for at nå flyet til Labuan Bajo, Flores gateway til Komodo National Park. Vi var fløjet fra det dårlige vejr på Bali og direkte til høj sol på Flores.
Vi brugte den første dag på at slappe af, hygge ved poolen og udforske Labuan Bajo. Den 27. tog vi på heldagstur i Komodo National Park. Første stop bestod af et trek til toppen af øen Padar, hvorfra der er den smukkeste udsigt (og man kan faktisk se strande i 3 forskellige farver). Bagefter sejlede vi til Pink Beach. Farven kommer af ødelagte røde koraller. Efterfølgende tog vi til Komodo øen for at trekke efter Komodo varaner. Komodo varaner lever kun på 5 øer i Komodo National Park. De kan blive op til 3 meter lange, svømme en halv kilometer af gangen og kan løbe op til 20 km/t. De er ikke helt ufarlige, men pga deres dovne natur er det sikkert at se dem sammen med en lokal ranger. Efterfølgende spiste vi noget frokost på båden. Næste stop var en lille sandbanke ude i vandet, hvor vi kunne snorkle. Vi sejlede videre til Manta Point, hvor vi var heldige at se de kæmpe væsner og så spottede vi da også lige en hvidtippet revhaj. Sidste stop var ved Siaba Island hvor der var mega god snorkling. Denne gang spottede vi en sorttippet revhaj. Da vi som de sidste svømmede mod båden kom der helt tilfældigt en Manta Ray forbi. Fantastisk oplevelse. Vi tog tilbage på hotellet godt tilfredse og trætte.

Vi tog et par afslapningsdage og rykkede til et hotel lidt uden for byen, som havde egen strand. Senere tog vi på en tur til to grotter. I den første havde vi det hele for os selv, vildt fedt. Grotten var fuld af koral-fossiler, da grotten har været under vand. Vi så også et skildpadde-fossil. Vi sejlede ud til den næste grotte. Der var vand i grotten og vi kunne derfor svømme i den:-)
Og så var det tid til at flyve tilbage til Bali, vi skulle nemlig nå et fly til endnu en ny ø!
- Jeg fik fodmassage
- Mikkel var umulig
- Heaven in Bali





















































































































































































































20.03.2026 @ 08:54
i for oplevelser som i aldrig vil glemme,