Hoi An
Selvom min mor og søster nu er på vej hjem til kolde Danmark, vil jeg stadig fortælle lidt om hvad vi har lavet sammen.
Efter at vi holdte jul i Ho Chi Minh City, tog vi som sagt en 18-timers sleeper bus til Hoi An. I Hoi An var det en smule koldere, men endnu ikke koldt. Hoi An er en rigtig hyggelig by fyldt med skræddere og læder butikker. Vi lånte cykler af hotellet og udforskede byen. Vi skulle naturligvis også selv have skræddersyet, noget tøj og endda sko. Det var en sjov og speciel oplevelse. Vi var også på en bette sejltur i runde bambusbåde. Den 28. Tog vi på en dagstur til Bana Hills. Det var utrolig turistet, muligvis det mest turistede sted i hele Vietnam. Men det var nu stadig meget smukt. Det bestod af en gylden bro og en fransk landsby på toppen af et bjerg. Med i denne oplevelse var der en gratis øl, så mig og Mikkel fik vores anden øl på turen.
På vores sidste dag i Hoi An lejede vi scootere og kørte på tur. Da vi havde suget det sidste ud af Hoi An, tog vi endnu en sleeper bus, denne gang mod Hanoi.
Månedens Bøger
Da december er ovre, skal vi selvfølgelig gennemgå månedens bøger. December var intet mindre end endnu en personlig læse rekord, jeg formåede nemlig at læse 17 bøger! Eftersom at det var december består de 17 bøger hovedsageligt af julebøger.
I december læste jeg: The Christmas Bookshop, How My Neighbour Stole Christmas, Surrounded by Psychopaths, Merry Christmas You Filthy Animal, Resting Scrooge Face, Midnight at the Christmas Bookshop, The Kill Clause, Gopler Ældes Baglæns, Murder On The Christmas Express, A Merry Little Meet Cute, A Very Merry Murder, The Christmas Book Hunt, All I Want for Christmas, All By My Elf, Only Santas in the Building, Merriment and Mayhem og The Spice Cocoa Café.
Nogle er mere anbefalelsesværdige end andre. Blandt de bedste er: The Christmas Bookshop, Midnight at The Christmas Bookshop, The Christmas Book Hunt samt The Kill Clause.



































































































15.01.2026 @ 04:24
Det lyder som en hyggelig by, og fedt med skræddersyet tøj det må have været spændende.